http://new.iranupload.net/photo/img/..._24-70-001.jpg
لنز جدید زایس و سونی....
یك لنز جذاب برای فول فریم ها...
http://www.dpreview.com/news/0801/08...0zeiss2470.asp
Printable View
http://new.iranupload.net/photo/img/..._24-70-001.jpg
لنز جدید زایس و سونی....
یك لنز جذاب برای فول فریم ها...
http://www.dpreview.com/news/0801/08...0zeiss2470.asp
قیمت این لنز یكمی برای ما فقر فقرا گران است ( البته نه در زمان فول فریم شدن مان )
قیمت اعلام شده برای این زایس عزیز 1700 دلار امریكایی اصل است...:::big grin:::
به نظر ميرسه بدنه ضعيفي بايد داشته باشد
تست لنز Sony 24-70mm f/2.8 Zeiss Vario-Sonnar T* ZA SSM AF ،توسط popular photography:
http://www.popphoto.com/cameralenses...za-ssm-af.html
ساختار فلزی و استحکام و همچنین شارپنس و کنتراست بالا (که برای لنز های زایس چیز جدیدی نیست)،و راحتی کار با سویچ تبدیل فوکوس، از ویژگیهای این لنز محسوب شده است.
به دلیل عدم تولید دوربین فول فریم تا این زمان،تست این لنز با دوربین A700 انجام شده است،و نتایج تست روی دوربین فول فریم،به زمان معرفی آن از سوی سونی،موکول شده است.
تست های Photozone.de هم برای این لنز منتشر شد...
این تست ها نوید یک لنز بسیار عالی و با کیفیت را می دهند.به دوستداران رنج 24-70 مژده که یک لنز 24-70 معرکه دیگر در این رنج معرفی شده است.رقیبی برای 24-70 های کانن و نیکون...
این لنز یک سر و گردن از 24-70 های نیکون و کانن بالاتر است.این موضوع را تست های فتوزون اثبات می کند.
فتوزون برای نتایج تست های این لنز مجبور شده است چارت ها و جدول هایش را یک پله بالا بکشد و حد آن را روی 2350 قرار دهد.کاری که در زمان تست 24-70نیکون انجام داد و چارت ها را بر مبنای 2250 قرار داد...
http://www.photozone.de/Reviews/47-s...iss_za_2470_28
این لنز احتمالا بهترین 24-70 با اف 2.8 در بین تمامی لنز های معرفی شده تا به حال است!:::love2:::
http://irapic.com/uploads/1210465517.jpg
http://irapic.com/uploads/1210466180.jpg
به امید ظهور هر چه زود تر فول فریم سونی!
یک مقایسه بین Vario Sonnar T* 24-70mm f/2.8 ZA و Nikkor Af-S 24-70mm f/2.8 G ED N منبع هم POP PHOTO
کلا از نظر ساختار اپتیکی این لنز زایس فعلا جز بهترین لنز های زوم بازار است...
http://irapic.com/uploads/1210613337.jpg
و یک نکته را که باید به آن توجه کرد اینکه!
این تست ها و تست های پست قبل بدون در نظر گرفتن 4 استاپ اثر گذاری لرزه گیر داخلی بدنه های سونی است.
اگر این فاکتور را هم به خروجی اضافه کنیم یقینا خروجی بهتر و شارپ تر و با کیفیت تری خواهیم داشت و معادله کامل یک سویه خواهد بود...
24-70 های کانن و نیکون هیچ کدام لرزه گیر ندارند!
سلام سلام سلام
میبخشید یه مدتی من غیبت دارم (دسترسی به اینترنت ندارم)
یه نکته کوچیک در مورد تستهای فوتو زون باید بگم که فکر کنم کاوه جان به این مورد توجه نکردن (البته اگه خودم اشتباه نکرده باشم)
فوتو زون لنزهای کنون رو با 350D هشت مگا پیکسلی , نیکون رو با D300 ده مگا ... و سونی رو a700 دوازده مگی تست میکنه و اگه یه نگاهی بین لنزهای که توی دو برند میتونن مشترک باشن , بندازید متوجه میشید که مگا پیکسل دوربین توی نتیجه چارت MTF50 تاثیر مستقیم داره (رویو لنز 17-70 سیگما را روی نیکون و کنون مقایسه کنید)
خب اگه کیفیت تفکیک پذیری عالی a700 را نسبت به 350D قدیمی رو نادیده بگیریم توی عرض کادر a700 ـ 4272 پیکسل داریم در برابر 3456 پیکسل 350D که 1.236 برابر هست . و بهتره برای مقایسه لنزهای کنون با سونی این عدد را در چارت کنون ضرب کنیم.
خب نتیجه گیری با شما.
به نظر من لنز Vario Sonnar T* 24-70mm f/2.8 ZA از لحاظ کیفیت عالی هست و بدنه مقاومی باید داشته باشه ولی ظاهری آماتور داره (البته عیب حساب نمیشه) و شاید ایرادی که بشه بهش وارد کرد بوکه نچندان جالبشه:
http://www.photozone.de/images/8Revi..._28/bokeh1.jpg
http://www.photozone.de/images/8Revi..._28/bokeh2.jpg
و مطمعنا" ترجیح میدم که توی این رنج یه لنزی با بوکه عالی داشته باشم تا لرزه گیر , چون :
نقل قول:
نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi
به به!!!
ببینید کی اینجا است؟آرش عزیز!نیستی برادر ؟کلی دلتنگ شما و نوشته های همیشه پر بار شما شده بودیم.بیشتر دوستان را دریابید...
بله با شما کاملا موافقم.داشتم دنبالش میگشتم که کجا خودم این ایراد را گرفته بودم؟به نظرم فتوزون باید Body هایش را آپدیت کند.چرا که رزلوشن و حتی فول فریم بودن یک دوربین تاثیر بسیاری بر روی خروجی خواهد داشت.
این تاثیر بخصوص در مورد MFT بسیار بیشتر و واضح تر است.
اما در مورد این تست ها...
بنده چون نمونه هایی از سایت های دیگر ( مثل Pop Photo ) هم قرار دادم نظرم بر این است که این لنز زایس به احتمال بسیار زیاد شارپ تر از دو نمونه دیگر ( کانن و نیکون ) است.
و یک مورد دیگر هم اینکه 24-70 های نیکون و کانن بسیار به هم شبیه هستند و بنده گاهی احساس می کنم یک نفر از روی دست دیگری تقلب کرده استlol
هم در نتایج شبیه هستند و هم در ابعاد.
در مورد لرزه گیر هم که بارها نظرم را گفته ام و به نظرم تا 70 و یا 80 م م نیاز زیادی به لرزه گیر احساس نمی شود.اما نمی توانم منکر مزایا و محاسن اش باشم.اما باز هم تاکید می کنم زیاد واجب نیست.
اما وجود لرزه گیر احتمالا در سرعت های پایین باعث شارپ تر بودن یک لنز است
دوستان سلام
وقتتون بخیر
یه سئوال داشتم ...
البته شدیدا سئوالم (مقایسم ) ممکنه مسخره باشه ...
اگر کسی بودجه خرید این لنز رو داشته باشه ... بین این و 16-80 زایس ...
کدوم رو انتخاب کنیم؟
16-80 یک واید خیلی خوب میده ولی از f 2.8 لنز 24-70 هم نمیشهبه این راحتی گذشت ... همچنین دهنه 77 میلی متری که از نوردهی چیزی کم نمیزاره ...
درسته که f 2.8 یه f بی نظیره ... ولی اگر جاهایی عکاسی کنی که نور میزان باشه باز هم بین این دو لنز تفاوت عکس 800 دلاری هست؟ :دی
من فکر میکنم 24-70 تو عکاسی indoor خیلی کار آمد تر از 16-80 باشه .. همچنین تو عکاسی در شب ...
راستی بدنه هم آلفا 300 ه و فول فریم نیست ... احتمالا نشه تمام کاراییه 24-70 رو ازش گرفت
با این حال باز هم دوست داشتم نظر دوستان و اساتید رو بدونم ...
اگر واقعا کسی عکاس حرفه ای نباشه 24-70 براش فرقی با 16-80 می تونه داشته باشه؟
ممنون
سلام دوست عزیز.
در مورد اینکه فرمودید "24-70 از نور دهی چیزی کم نمیاره" مسلما دیافراگم 2.8 این لنز باعث میشه که شما در محیط کم نور بتونین با دوربینتون روی دست راحت تر استفاده کنین. و همونطوری که قبلا هم در همین فروم بحثش شده , دهنه لنز به تنهایی اثری در این زمینه نداره. چیزی که مهمه باز بودن دیافراگم هست نه دهنه لنز. وگر نه که میشد روی هر لنزی یه رینگ تبدیل 3-4$ نصب کرد و قطر دهنه رو کردش 105 تا نور بیشتری وارد لنز بشه.
اما در مورد کیفیت تصویر و ساخت این دو لنز باید بگم که مقایسه اصولا صحیح نیست. 24-70 سونی تا جایی که من میدونم یکی از بهترین لنز های موجود هست. در ضمن اگر یک زمانی شما به این نتیجه رسیدید که میخواین دوربین فول فریم داشته باشید 16-80 دیگه اصلا به کارتون نمیاد. من تقریبا مطمئنم که حتی یک عکاس اماتور هم میتونه تفاوت این دو لنز رو در خروجی دوربین ببینه. اگه جای شما بودم و مشکل پولش رو نداشتم بین این دو لنز بی درنگ 24-70 رو بر میداشتم.
تنها حسن 16-80 مال وقتیه که شما با فاصله 16-24 نیاز زیادی دارید و نمیتونین این فاصله رو با لنز دیگه ای پر کنین. در این صورت باید بین کیفیت و رنج یکی رو انتخاب کنین و تنها کسی که میتونه در این مورد نظر بده خود شمایین.
از فرمایشاتتون در مورد دهنه لنز ممنونم و متشکرم ...
همچنین در مورد باقی موارد ...
سلام
دو لنز كاملا متفاوت هستند. شايد تنها نقطه اشتراكشان زايس بودن هر دو است.
لنز 24-70 يكي از شارپترين و با كيفيت ترين لنزهاي سوني است ، كيفيت ساخت بدنه عالي، شارپ حتي در ديافراگم باز و در گوشه هاي تصوير، موتور فوكوس SSM، ديافراگم ثابت 2.8، فول فريم و نظاير آن و البته با قيمت بسيار زياد ( 1800 دلار آمريكا و 2600 هزار تومان ايران) از طرفي در بدنه هاي با سنسور APS-C معادل فاصله كانوني 36-105 است كه خوب در بسياري از موارد وايد كمي دارد.
لنز 16-80 هم لنزي خوب براي بدنه هاي APS-C، كيفيت ساخت خوب، ديافراگم نسبتا بسته، كيفيت خوب در وسط و قابل قبول در گوشه ها و با قيمت بسيار كمتر (قيمت ايران حدود 800-900 هزار تومان) اما بدون امكان استفاده بر روي بدنه هاي فول فريم
اينكه كدام لنز مناسب تر است كاملا به كاربرد آن و سطح نياز عكاس بستگي دارد.
براي مثال عكاسي با يك بدنه سنسور APS-C، در هنگام استفاده از ديافراگم متوسط مثلا f8، و در صورت چاپ در اندازه هاي كوچك و متوسط تفاوت محسوسي در خروجي مشاهده نمي كند.
از طرف ديگر عكاسي كه با A900 با آن رزولوشن بالا در شرايط نوري كم استفاده مي كند، يا عمق ميدان كمي نياز دارد و عكسهايش را در اندازه بزرگ چاپ مي كند گزينه اي جز 24-70 يا معادلهايش مانند 28-G 70 مينولتا را قابل قبول نمي داند.
به نظرم كسي كه قصد خريد 24-70 را دارد نياز خود را كاملا مي شناسد و متناسب با آن هزينه مي كند.
براي بدنه شما من 24-70 را توصيه نمي كنم مگر آنكه قصد داشته باشيد در لنز سرمايه گذاري كنيد و قصد مهاجرت به فول فريم داشته باشيد. و يا ديافراگم باز در طول فاصله كانوني و شارپنس خوب در كل تصوير برايتان حياتي باشد كه اينقدر هزينه برايتان توجيه داشته باشد. البته در اين حالت هم گزينه هاي ارزان تري بر روي APS-C يافت مي شود.
با تشکر از فرمایشات دو دوست عزیز
والا با شناختی که نسبت به خودم دارم ... تقریبا مطمئن هستم که به سمت فول فریم نمیرم ... یعنی در حقیقت اونقدر حرفه ای عکاسی نمی کنم که بخوام احساس نیاز برای فول فریم بکنم
در مورد قیمت هم ... هیچ وقت از ایران خرید نمی کنم ... من 70300G رو هم سفارش داده بودم از US برام آوردند ... برای خرید یک لنز مثل 24-70 هم با توجه به اختلاف قیمت فاحشی که در ایران با خارج از ایران داره اگر روزی خواستم بگیرم به احتمال 95% باز هم از خارج از ایران تهیه می کنم ...
البته قیمتش در حال حاظر 1599.99 $ هست که اگر هزینه شیپینگ هم روش بیاد باز هم نسبت به قیمت 2600.000 ایران به صرفه تره ... ولی یه لنز مثل 16-80 زایس اختلافش با خارج از ایران حدود 100 تا هست (قیمت دیروز جمهوری 850 و قیمت بازار دنیا 749.99 $) می شه خرید از ایران رو روش فکر کرد ...
منتها دنبال یه لنز با رنج 16-17-18 تا 70-80 با f پایین بودم که تو عکاسی indoor یا در شب عملکرد خوبی داشته باشه ...
تقریبا می خوام یه لنز واید خوب هم داشته باشم ... بهتر بگم .. به لنز اهمیت زیادی میدم ...
حالا از اساتید که لطف کردند راهنمایی های بسیاری کردند میشه لطف کنند لنز هایی که تو رنج نیاز من هست رو معرفی کنند ... با کیفیت اپتیکی خوب و f پایین و رنجی که در بالا گفته شد ...
24-70 همه اون چیز هایی رو که من می خواستم داشت ... الی واید 18 یا 16
کاش لنز 16-80 f2.8 هم زایس یا خود سونی میزد :دی
باز هم ممنون و متشکر
لنز 16-35 زایس در مقایسه با 24-70 بر روی بدنه های APS-C واید بسیار بهتری دارد ولی مشابه لنز قبلی گران است و ...
باز هم می گویم کاملا بستگی به کاربرد شما دارد. یکی کار خبری می کند یا عکاس مجالس است تله و دیافراگم باز برایش مهمتر از واید است. یکی عکس منظره می گیرد واید برایش مهمتر از دو گزینه قبلی است.
به عنوان یک لنز ارزان، با کیفیت و مناسب برای بدنه شما 17-50 f2.8 تامرون را پیشنهاد می کنم ولی من در ایران برای مانت آلفا پیدا نکردم. برای جایگزینی لنز کیت عالی است. اگر پیدا کردید به من هم خبر بدهید.
با سلام
در تكميل فرمايشات ساير دوستان ميخواستم اين نكته را ذكر كنم كه اگر امكان خريد از خارج كشور و همچنين ebay را داريد ميتوانيد دايره انتخاب گسترده تري داشته باشيد. مطمئنا لنزي كه فاصله كانوني 16 تا 80 مم را بپوشاند و داراي ديافراگم ثابت 2.8 باشد در اين ماونت وجود ندارد فلذا بايد به گزينه هايي كه حداكثر نزديكي به ايده آل شما را دارند فكر كرد.
بهترين گزينه جايگزين همانطور كه جناب آقاي ليبر اشاره كرده اند تامرون 50-17 است كه شكي در كيفيت اپتيكي آن نيست و از نظر كيفيت ساخت هم نبايد خيلي پايين تر از 80-16 باشد . تا آنجا كه ميدانم بدنه هردو لنز پلاستيكي و داراي ماونت فلزي هستند. (تاپيك مربوطه را حتما مطالعه فرمائيد). اگر تفاوت تله 50مم و 80 مم برايتان مشكل ساز نباشد تركيب 50-17 و لنز فعلي 300-70 شما بسيار ايده آل است (خدا قسمت ما هم بكند :::love2:::).
با فرض خريد اين لنز (حدود 450 دلار) وبا استفاده از محل صرفه جويي انجام شده و اندكي هم هزينه بيشتر در صورت علاقه ميتوانيد يك لنز پرايم خوب (مثلا سوني 50مم f1.4 با قيمت حدودي 350 دلار) و يا يك لنز ماكرو خوب (مثلا تامرون 90 مم) تهيه نمائيد (حدودا 450 دلار) كه يقينا تجربيات جديدي را به مدد تجهيزات جديد كسب خواهيد نمود.
اما در صورتيكه علاقه به تهيه 70-24 داريد و ميخواهيد وايد بيشتري هم داشته باشيد بالاجبار بايد يك لنز وايد يا اولترا وايد جداگانه تهيه نمائيد (به عنوان مثال تركيب 24-12 سيگما با لنز مذكور ميتواند جذاب باشد)
به عنوان يك راه حل ارزان تر ميتوانيد به استفاده از يك نمونه خوب دست دوم لنز مينولتا 70-28 به جاي 70-24 نيز فكر نمائيد (حدود 900 دلار).در هر حال تصميم گيرنده نهايي خود شما هستيد كه بايد با توجه به نيازمندي ها ، علايق و محدوديت هاي موجود تصميم گيري نمائيد.
دوستان مجددا سلام
امروز داشتم یه مقدار با واید 24 میلی متر عکاسی میکردم دیدم خیلی هم آزار دهنده نیست که آدم رو بخواد از خرید 24-70 :::love2::: منصرف کنه ...
و همچنین داشتم 17-50 تامرون رو هم مرور می کردم ... ریویو و ویدئو های یوتوب و ...
قیمت 17-50 با توجه به کیفیت عکساش واقعا منطقی و فوقالعاده هست ... حدود 450 تا 500 تا
یعنی یه چیزی حدود 1/3 هم کمتر از قیمت 24-70
واقعا می تونه آدم رو واسه خرید قانع کنه
حالا سئوالی که من داشتم اینه که چرا اینقدر قیمت 24-70 بالاست ؟
دلیل خاصی داره یا داره پول برند رو میگیره ... یا فقط بخاطر 20 میلی متر بیشتر ...
17-50 کاملا اقوا کننده بود عکس هاش ... کیفیت اوپتیکی خیلی خوبی داشت ...
جدا از دوستان کمال تشکر رو دارم که این لنز با ارزش رو به عنوان انتخاب معقول بهم معرفی کردند ... بعد هم اینکه این لنز سرعت فوکوسش در چه حددیه؟ تو دوربین های کنون و نیکون با سونی سرعت فوکوسش فرق می کنه؟
باز هم پیشاپیش از لطف دوستان ممنونم
سلام
لنز 70-24 سونی در واقع یک لنز زایس است با یک لوگوی سونی! و نباید انتظار داشته باشید لنز زایس را بتوانید ارزان بخرید, بخصوص اگر دیافراگم باز داشته باشد و قابل استفاده روی دوربین فول فریم و ...
در مورد کیفیت اپتیک و ساخت آنهم احتمالا ً خودتان بررسی کردید.
اما اینکه 20 م.م تله بیشترش چقدر در این اختلاف قیمت تاثیر داشته, به نظر من تاثیری نداشته! آیا لنز 35-16 (در کانن یا سونی) لنز ارزانی است؟
یا لنز تامرون 75-28 اف 2.8 تقریبا ً قیمتی برابر با 50-17 آن دارد
در مورد 50-17 تامرون هم بد نیست سری به تاپیکش بزنید
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=7067
در مورد سرعت فوکوسش با توجه به اینکه چند نفر از دوستانم این لنز را امتحان کرده اند, هیچکدام از سرعت فوکوسش ناراضی نبودند (بدنه کنن 40D و نیکون D40 و D60 که در مورد نیکون؛ نسخه موتوردارش بود)
آقا وحید ... اون تاپیک رو من خوندم ... ولی در مورد ماونت سونی اصلا چیزی ننوشته بود...
بعد اینکه این لنز برای ماونت سونی موتور داخلی برای فوکوس داره یا نه؟
بعد اینکه ظاهرا دوستان می گفتند که واسه ماونت سونی اصلا پیدا نمیشه که نتیجتا خریدش در خارج از کشور احتمالا صورت بگیره ...
ماونت سونی این لنز هم سرعت فوکوسش مثل ماونت کنونه؟
خب برای هر لنزی معمولا ً از کلیت اپتیک و ... آن صحبت میشود و نه برای هر مونت به تفکیک
در دوربینهای سونی نمیدانم موتور فوکوس در بدنه است یا لنزها, اما در سایت تامرون فقط جلوی مونت نیکون نوشته شده که نسخه موتوردار هم موجود است (specification
لینک زیر تاپیک مشابهی در فوروم سونی و مینولتا داران است که بهتر است نگاهی بیاندازید:کد:http://www.tamron.com/lenses/prod/1750_diII_a016.asp
کد:http://www.dynaxdigital.com/index.php?topic=5990.0
با سلام
نسخه سوني اين لنز موتور فوكوس ندارد چون همه بدنه هاي فعلي سوني داراي موتور فوكوس هستند. سرعت فوكوس بستگي به بدنه هم دارد مثلا موتور فوكوس بدنه a700 از موتور فوكوس بدنه هاي a2xx/3xx قويتر است و لذا سرعت فوكوس بيشتر است.
پ.ن: پيشنهاد ميشود مديران محترم در صورت صلاحديد اين چند پست اخير را به تاپيك مربوطه منتقل نمايند.
موفق باشيد